TELJES KÖRŰ BIZTOSÍTÁSI ÜGYINTÉZÉS
Összetörték autóját? Önnek nincs más teendője, mint elhozni szervizünkbe a sérült gépjárművet, majd a kijavított gépkocsit átvenni.
A baleset megtörténtekor a legfontosabb, amiért hálát adhatunk, ha nem történik személyi sérülés. Szerencsére a legtöbb kárrendezési eljárás csupán ilyen apróbb utközések, koccanások, meghúzások és horpadások következtében válik szükségessé. A kárrendezés azonban ettől függetlenül hosszadalmas, és nem kívánt teendőket állít elénk, hiszen a biztosítási ügyintézés rendkívül összetett folyamat, aminek során sok részletre figyelni kell, nem beszélve a hivatalos, adminisztratív teendőkről.
Mi az Autofreundnál sokéves tapasztalatunkra és szakmai tudásunkra támaszkodva teljes körű biztosítási ügyintézési szolgáltatást nyújtunk ügyfeleink részére a kárrendezés során, legyen szó akár Casco- vagy Kötelező Felelősség Biztosításról, akár vagyoni kárrendezésről.
Amiért érdemes minket választani:
● teljes körű biztosítási ügyintést nyújtunk a kárrendezési folymat első pillanatától az utolsóig
● független szakértők vagyunk, bármely biztosítótáraságról is legyen szó
● márkafüggetlen autószervizként működünk, 20 éves tapasztalattal és megbízhatósággal
● a szervizelés minden folyamatáért szakmai felelősséget vállalunk
● így egy kézben letudhatja az összes teendőt, az adminisztratív munkától kezdve a lakatos munkán át a végső fényezésig, nem kell 3-4 szolgáltatóhoz fordulnia
Teendők közvetlenül az autóbaleset, közlekedési baleset megtörténte után
Azonnal, és mindenképpen álljon meg gépjárművével, még akkor is, ha csak jelentéktelennek tűnik a koccanás vagy horzsolás.
Győződjön meg róla, hogy van-e szükség rendőri jelenlétre. Rendőri intézkedés személyi sérülés esetén kötelező, vitatott közlekedési- és/vagy felelősségvállalási szituáció esetén ajánlott. Ha ezek nem állnak fenn, odébb lehet állni a járművekkel, a közlekedés folytonosságának biztosítása érdekében. A sérült autóval való félreállást biztonságos körülmények között végezze el, elakadásjelző és háromszög használatával. Mielőtt azonban a balesetben résztvevő gépjárművek helyzete megváltozna, érdemes minél több fényképet készíteni a helyszínről, a sérült autókról, ami sokat segíthet a kárrendezés folyamata során a helyzet utólagos, de egyértelmű tisztázásában. Ha nincs rendőri intézkedésre szükség, a káreseményben érintett feleknek meg kell egyezniük a felelősség kérdésében, és ki kell tölteni a Baleseti Bejelentő Lapot (kék-sárga színűt), melyre ajánlott felvezetni, hogy a károkozó a balesetért a felelősségét elismeri (már amennyiben elismeri). A károsultnál marad az eredeti, a károkozónál pedig a másolati példány.
A kárbejelentés határideje a KGFB törvény szerint 30 nap.
Káresemény bekövetkezése után vegye fel velünk a kapcsolatot a 0630-482-7279-es telefonszámon, kárrendezőként a kárbejelentés és a kárfelvétel a mi szakértői feladatunk, autószervizként pedig sérült gépjárművének teljes helyreállítási folyamatát is szakszerűen elvégezzük.
Amiben segítséget nyújtunk, a gépjármű kárrendezés részletes menete
● időpont egyeztetés után elhozza a gépjárművet szervízünkbe, ahol szemrevételezéssel megbecsüljük a kár összegét és a javítási időt
● kitöltjük a kárrendezés elindításához szükséges nyomtatványokat (kárbejelentő lap, meghatalmazás) és bejelentjük a káreseményt az érintett biztosítónál
● a kárszakértő 24-72 órán belül jelentkezik (biztosítótól függően), hogy egyeztessük a kárfelvétel időpontját
● kárfelvétel: fogadjuk a kirendelt kárszakértőt aki megvizsgálja és beazonosítja sérült, törött gépjárművét, mely során felméri a keletkezett károkat. Erről kárfelvételi jegyzőkönyv készül, melyben felsorolásra kerül az érintett alkatrészek javítása illetve cseréje
● a kárfelvétel után cégünk írásban kikéri a jogalap és fedezetigazolást a biztosítótól. Ez pár napot vesz igénybe, ekkor a biztosító elvégzi a baleset műszaki azonosítását, illetve - felelősségbiztosításra történő kárrendezés esetén - az okozó fél felelősségbiztosításának ellenőrzését, Casco-s kár esetén pedig a díjrendezettséget. Ezután írásos visszaigazolást kapunk a gépjármű javíthatóságáról
● a visszaigazolást követően kezdődik meg az autó javítása. Előfordulhat, hogy a megbontás után szintén a balesetből származó addig nem látott sérülések "kerülnek elő" (pl. lökhárító alatt sérült a merevítő is, esetleg valamelyik oldaltartó). Ekkor ismét felvesszük a kapcsolatot a biztosítóval, és jelezzük pótszemle igényünket, mely során a később észlelt sérülések is rögzítésre kerülnek.
● a gépjármű javítás ideje függ a kár nagyságától, a cserélendő alkatrészek beszerezhetőségétől. Korlátozottan, térítés ellenében lehetőség van csereautó igénybevételére a javítás ideje alatt.
● a javítás végeztével Önnek nincs más dolga csak átvenni a kijavított gépjárművét. A javítási költséget nem kell Önnek kifizetnie, és aztán hetekig várnia, hogy a biztosító megtérítse az összeget. A biztosító társaság kérhet beépítési ellenőrzést, ami azt jelenti, hogy egyeztetik a kárfelvételi jegyzőkönyvet, valamint a javítási számlát, hogy szakszerűen történt-e meg az autó szervizelése, javítása. A javítási számlát cégünk közvetlen a biztosító felé nyújtja be és a biztosító -meghatalmazás alapján- a javítónak fizeti ki az elvégzett munkát.
A biztosítási kárügyintézéshez szükséges dokumentumok:
Magánszemély esetén:
● baleseti bejelentő lap (kék-sárga színű)
● részletes kárbejelentő nyomtatvány
● a járművet vezető személy vezetői engedélyének másolata (minden oldal)
● forgalmi másolata
● törzskönyv másolata vagy banki javítási engedély
● meghatalmazás a javításra
Cég esetén:
● baleseti bejelentő lap (kék-sárga színű)
● részletes kárbejelentő nyomtatvány
● a járművet vezető személy vezetői engedélyének másolata (minden oldal)
● javítási meghatalmazás
● forgalmi másolata
● törzskönyv másolata vagy banki javítási engedély
● meghatalmazás a javításra
● aláírási címpéldány
Miért nem célszerű hogy a tulajdonos vetesse fel a kárt?
A gépjármű tulajdonosok nem feltétlenül vannak tisztában (tisztelet a kivételnek) az alkatrészek javíthatóságáról, normaidőkről és az avulásokról. Egy karosszérialakatos határozottan tudja, hogy a sérült elemet lehet-e javítani, vagy cserélni kell. Ha javítani lehet, akkor az körülbelül mennyi időt vesz igénybe. A tulajdonos erről nem tud konzultálni a kárfelvételt végző szakértővel, így az ő szakértelmére és jóindulatára van utalva. Továbbá vannak alkatrészek, amik nem avulnak, mégis többször látjuk a kárfelvételi jegyzőkönyveken. Utólag ezeket sokkal nehezebb módosítani, ezzel elhúzva a javítási időt.
Ezért egy estleges baleset megtörténte után, mihamarabb vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk az ügyintézésben, és a szakszerű kárfelvételben.
Miért nem jó ha elfogadja a biztosító által kínált összeget még a javítás előtt?
A baleset után a biztosító felkeresi a károsultat, és egy egyezségi összeget ajánl fel neki. Sokan elfogadják ezt az összeget anélkül, hogy egyeztetnének a javítóval. A biztosító a felkínált összeget egy program segítségével számolja ki alacsony munkaóradíjjal, és az így kapott nettó végösszeg kb 80-90%-át ajánlja fel. Ha ezt az összeget azonnal elfogadja, később kiderülhet, hogy a felkínált összeg sajnos nem fedezi a tényleges javítást. A szerviz nem olyan alacsony óradíjjal dolgozik, mint amivel a biztosító számolt, illetve a korábban nem látott (takart) sérülések is növelik a javítási költséget. Ezt normál esetben egy pótszemlével áthidaljuk, de az elfogadott egyezségi összeg után már nem fordulhatunk újabb sérülésekkel a biztosítóhoz.
Mi az avulás, miért avultatják az autómat?
Az avulás értékcsökkenés, amit a biztosító ír ki az adott gépjármű alkatrészeire. Az avulás a gépjármű korától illetve az alkatrész állapotától is függ. Átlagosan a 7-8 évnél idősebb gépkocsikat avultatják a koruknál fogva. Ezek rendszerint a cserélt alkatrészekre vonatkoznak, de előfordulhat fényezés esetén is.
Az avulás mértéke:
30-40%-os levonásnál általában utángyártott, 50-60% esetén bontott alkatrészek kerülnek beépítésre.